Představujeme

Srpnový veletrh Styl + Kabo

6. 8. 2017

42. Veletrh Styl + Kabo proběhl ve dnech od 21. do 23. srpna 2013.

Veletrh obuvi KABO je nejprestižnější odborná přehlídka produkce českých a zahraničních výrobců obuvi, koženého zboží a doplňků v České a Slovenské republice. Prezentují se nejen výrobci obuvi a kožených doplňků, ale i většina „světových značek“ prostřednictvím tuzemských distributorů . Spolupracujícím partnerem veletrhu KABO je veletrh obuvi GDS mateřské společnosti Messe Düsseldorf. (zdroj www.bvv.cz/styl-kabo)

Těmito slovy prezentují akci na webových stránkách její pořadatelé Veletrhy Brno, a.s. . Já bych dodala, že je vždy spojený s veletrhem oděvní módy STYL, probíhá dvakrát do roka, v únoru vystavovatelé prezentují kolekce podzim/zima a v srpnu jaro/léto pro nadcházející rok. Tentokrát jsem vyrazila na poslední den a připravila pro Vás článek z pohledu neodborné veřejnosti.

Ještě bych pro úplnost měla dodat, že veletrh je určen pro odbornou veřejnost, kterou se myslí hlavně nákupčí kamenných a internetových prodejen, kteří zde sestavují nabídku svých obchodů ze široké škály vzorků, které si zde mohou u jednotlivých zástupců značek osahat a popřípadě vyzkoušet “na vlastní nohy”.

Co se mi líbílo v první řadě, je fakt, že se celá akce posunula tak, že jedním dnem zasahovala do víkendu a tím pádem se otevřela i pro obchodníky, jejichž pracovní doba se shoduje s časovým rozvrhem veletrhu. Také je to podle pořadatelů posun k západnímu trendu, víkendový den konání přitáhne právě takto zatížené obchodníky a určitě i zástupce z řad neodborné veřejnosti, kteří mají přístup k pozvánkám nebo volným vstupenkám.

Návštěvníci mohou procházet mezi stánky s obuví a doplňky, sbírat inspiraci a informace. Celé tři dny jsou protkánydoprovodným programem v podobě odborných seminářů a přehlídek. Renomováné značky sídlí v krásných nasvícených buňkách, kdežto ty měnší a nové se tísní v malých kamrlících. Našlo se tu i pár unikátů, kteří evidentně s kvalitou či módními trendy do styku nepřišli a jejich přítomnost podtrhuje fakt, že kdo platí, ten vystavuje.

A tady přicházím na otázku, jestli je to dobře fakt, že jsou veletrhy pro širší veřejnost uzavřené, vzhledem k tomu, že se rok od roku zmenšuji a svým způsobem upadají. Když zapátrám v paměti, několik let pozpátku byl vždy jeden den vyhrazen pro veřejnost, která si zaplatila vstupné a mohla do libosti okukovat nové trendy a sem tam si i u některého stánku koupit nějakou tu drobnost. Když dnes vidím, jak se veletrhy čím dál více “smršťují”, přemýšlím nad tím, jestli zrovna vstupné (od mnohem většího počtu návštěvníků) není jednou z možností financování obnovení zašlé slávy. Před osmi lety jsem za jeden den nebyla schopná si pořádně prohlednout všechny stánky a pavilony, dnes mají Styl a Kabo každý po jednom pavilonu a únorové veletrhy se dokonce mají sloučit s Optou.

Není to jen můj názor, na místě jsem se dala do řeči s několika zástupci firem a všichni se shodli, že veletrhy už nedokáží přitáhnout tolik návštěvníků, že většina jejich partnerů přijede raději na kontraktní akce, které pořádají několikrát do roka ve větších městech. A z pohledu nakupujícího, pokud náklady na dopravu, ubytování a vstupné zatíži rozpočet, každý si raději sedne k internetu a svého dodatele kontaktuje tímto způsoben.

Otázkou zůstává, jak to bude s veletrhy do budoucna? Je jasné, že pro jejich zachování budou potřebné změny a inovace celého konceptu. Byla by škoda, kdyby zanikly.

Další, tedy únorový veletrh proběhne od 16. do 18. 2. 2014.

 

No Comments

    Leave a Reply