Představujeme

Diesel, značka, která snoubí kvalitu s moderními trendy

17. 2. 2015

Diesel je designérská firma z Itálie, kterou založil Renzo Rosso společně se svým mentorem Adriano Goldschmiedem v roce 1978. Jméno pro svou společnost zvolil z důvodu jednoduchého vyslovování a pochopení významu slova po celém světě.

V období vzniku značky bylo slovo diesel symbolem alternativní energie, proto si ho Rosso vybral jako vyjádření alternativního přístupu v módě. Renzo Rosso se nechal slyšet, že marketing se učil od Američanů, kreativitu od Italů a systematičnost od Němců. Oblečení a obuv jsou zaměřeny na mladší sílovou skupinu. Diesel produkuje kromě oblečení, jeansů a obuvi i vlastní parfémy a další přidružené zboží. Sídlo organizace je v italské Modeně. Celou firmu doposud řídí její spoluzakladatel Renzo Rosso.

Historické milníky značky

Obuvnickou divizi zaměřenou na dámskou obuv založil Renzo Rosso společně s A. Goldschmiedem roku 1978. Zlomovým rokem však byl až ročník 1985, kdy Renzo převzal vedení celé společnosti. Dalším významným mezníkem ve vývoji organizace je rok 1988, kdy do firmy jako čerstvý absolvent umělecké oděvní školy nastupuje Wilbert Das. Wilbert v současnosti pracuje v Dieselu jako hlavní kreativní ředitel.

V roce 1991 začíná Diesel pracovat na mezinárodním marketingu a budování image nadnárodní značky, otevírá první obchody na Lexington Avenue v New York City a začíná se zaměřovat i na obuv pro širší cílovou skupinu. Po roce 2007 Diesel expanduje i do odvětví plážové módy a spodního prádla pro muže i ženy a vznikají tak i speciální prodejní oddělení.

Diesel v číslech

Diesel zaměstnává přibližně 2200 zaměstnanců, kteří pracují především v Asii, v Evropě a v Americe. Pánskou i dámskou obuv značky Diesel můžete najít ve více jak 5 tisíci obchodech a z toho 300 je tzv. Diesel stores. Největším takovým obchodem je Diesel store v Miláně. Ačkoliv hlavní příjem pramení z prodeje jeanů, obuv tvoří další podstatnou část zisku. 

Diesel a marketing

Diesel také pomáhal při zakládání „Internation Talent Support“ na podporu mladých talentů skrz prodej volnočasové obuvi. Dalšími charitativními počiny značky jsou vídeňský ples na podporu postižených AIDS a podpora nezávislého filmového festivalu v Sundance. Právě originální přístup k marketingu učinil společnost úspěšnou a umožnil tak frirmě se prezentovat jako originální módní značka.

Design

Nejen tenisky ale i většina veškeré Diesel obuvi jsou vyráběny pod pečlivým dohledem Wilberta Dase. Das má mimo jiné na starost i výsledný design pánské a dámské obuvi a také vizuální komunikaci týkající se kampaní k výsledným produktům. Můžete vidět tenisky a další obuv na různých módních přehlídkách, společenských setkáních, v posledních letech potom stále více je Diesel obuv vidět při projektech jako je například umělecký program Diesel U-Music Contest.

Kolekce Diesel pánské i dámské obuvi, jak již bylo řečeno, má na starosti hlavní designér značky, Wilbert Das. Hlavní řadou značky je takzvaná Diesel line. V roce 2007 byla na trh uvedena poprvé také řada Black Gold Line. Jedná se o luxusně-neformální módní řadu.

Obuv značky Diesel se pyšní použitím velmi kvalitních materiálů

You Might Also Like...

No Comments

    Leave a Reply